Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem
minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop
működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén
a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.jazminkert.hu/) és aldomainjein történő
jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról:
http://webshop.jazminkert.hu/aszf
1.
Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: KASZ-KER Kft.
A szolgáltató székhelye: 8042 Moha Fő utca 102.
Panaszügyintézés helye: 8042 Moha Fő utca 102.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@jazminkert.hu
Cégjegyzék szám: 07-09-014674
Adószáma:14336557-1-07
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 70 784-6360
Adatvédelmi nyilvántartási száma: igénylés folyamatban–
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve: LIW Intermedia Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 8000 Székesfehérvár Távirda u.2/A
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@liw.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: liw.digital
Az üzletszabályzat, azaz az Á.Sz. F. utolsó frissítése: 2022. 11. 12.
1.
Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2022. november 12. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a
Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi.
Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak
használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop
weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek
ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a
webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely
részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének
tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
2.5. A Szolgáltató szerverén a Felhasználó Telnet, illetőleg egyéb hozzáférésre nem
jogosult; az Ön oldala kizárólag a böngészőn (browser) tekinthető meg. A Szolgáltató
szerverén más program (pl. cgi) nem futtatható; e szabályok megszegése esetén a
Felhasználó a szolgáltatásból külön értesítés nélkül kizárható.
2.6. A Szolgáltató a szerverén történő manipulációk megakadályozása céljából
folyamatosan figyeli a szervert. Ha manipulációt észlel, a lehető legrövidebb időn belül
kapcsolatba lép a Felhasználóval, s ha az eset összes körülményei nem indokolják a
szolgáltatás előzetes értesítés nélküli felfüggesztését, a kapcsolatba lépéstől számított 5
napos határidőt biztosít a helyzet megoldására.
2.7. A Szolgáltató nem felel a közvetlen, közvetett, előre nem látható vagy
következményes károkért, ideértve többek között a Szolgáltató internetes vásárlási
szolgáltatásának használatából vagy e használat meghiúsulásából fakadó mindenfajta
kárért és veszteségért; a Szolgáltató semmilyen körülmények között sem felel a közvetlen
ellenőrzési körén kívül eső okból bekövetkező károkért.
2.8. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor,
amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az
adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek
minősítse.
Regisztráció/vásárlás
3.1. Felhasználó a weboldalon történő hozzájárulásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a
weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a
létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem
tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről
fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a
termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház
felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott
vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-
os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között,
amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses
feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből
jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Rendelés menete
5.1. Felhasználó a regisztrációvagy az adatai megadását követően bejelentkezik a webshopba és
megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek színét és darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, folytatja a vásárlást.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség
véglegesítéséhez a „kosár frissítése” gombra kattint Felhasználó.
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a
következők:
5.5.1. Fizetési módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató által megjelölt helyen történő átvételkor: Az áru
átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató ügyfélszolgálati helyén
vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben.
Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék postával kerül kiszállításra,
lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a postának teljesítse
készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található
bankszámlára 2 napon belül köteles átutalni. Az összeg a Szolgáltató bankszámláján történő
jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
Bankkártyával: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a OTP SimplePay biztonságos
fizetést garantáló oldalán kártyaadatainak megadásával, majd a Fizetés gombra kattintva
indíthatja el a tranzakciót. A fizetést követően Ön visszatér a Jázminkert oldalára, ahol a
tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
5.5.2. Szállítási költség:
Felhasználót elsődlegesen a Magyar Posta Zrt. segítségével szolgálja ki a Szolgáltatót. A
megrendelt termékekre csomagolási költségeket nem számolunk fel.
Szállítási díjak:
Nem utánvéttel postával házhoz szállítvat 10kg-ig: 1990 Ft
Utánvéttel postával házhoz szállítva 1kg-ig: 2390 Ft (utávétel díja 400Ft)
A szállítással megrendelt árut – amennyiben az raktárról elérhető, úgy azt 2 munkanapon belül
átadja a postának, így azt 2-5 munkanapon belül megkapja a Felhasználó.
Felhasználó házhoz szállítást magyarországi címre kérhet. Szállítási címként szerepelhet a
lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen szállítási cím
megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől is. Szállítási címként azt a címet
érdemes megjelölni, ahol a Felhasználó nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható
időpontjában (munkahelynél a cégnév is szükséges). A rendeléskor megadott szállítási címet
utólag nem lehet módosítani!
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal
tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a
megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a kézbesítő előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges
sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok
kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat,
illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb,
rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.
Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a
szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül
Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik
meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
1.
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása hétköznap történik. A megrendelés feldolgozásaként
megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a
munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja
teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-5 munkanapon belül. Ha
Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató
Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás
hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított
harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót
haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de
legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges ismertetők, leírások a beszállító,
vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására
részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval
történő egyeztetést követően kerülhet sor!
- Elállás joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék
kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1
év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
a terméket átveszi.
7.3. Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem
vállalja e költség viselését.
7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli.
7.6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét
követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag
Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14
napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.10. Felhasználónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
megküldenie 14 napon belül.
7.11. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(ek)et.
7.12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
7.13. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon többletköltségeket,
amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási
mód választásából adódik.
7.14. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
7.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.16. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap
segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára
adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon
történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként
való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
7.17. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára,
ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a
Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a
Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát,
a szállítási költséggel együtt.
7.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el .
7.19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el .
7.20. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban
található elérhetőségeken.
7.21. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
7.22. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.22.1. Amennyiben a Felhasználó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási
szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére
elküldeni.
7.22.2. Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő
elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton
történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés
esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
7.22.3. A Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon
belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő
viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban
felmerülő költségeket.
7.22.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Felhasználó a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja
elállási jogát.
7.22.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő
időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől
számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
7.23. Elállási nyilatkozat minta a 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet 2. mellékletében található.
A Vevőt nem illeti meg a VII.5. pont szerinti elállás joga, amennyiben a megvásárolt termék
természeténél fogva nem szolgáltatható vissza. A Szerződő Felek kölcsönösen ilyen jellegűnek
minősítik azt az árucikket, aminek az elállási jognyilatkozathoz mellékelt állaga, darabszáma,
tömege, űrtartalma vagy más módon kifejezett nettó mennyisége az eredeti termék nettó
minőségének, illetve mennyiségének 30 (harminc) %-át nem éri el. Az árucikk akkor is
visszaszolgáltatásra alkalmatlannak tekintendő, ha a termék állagának vagy csomagolásának
megrongálódása miatt annak eredete nem azonosítható.
Vevő tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kr.) 29. § e)
pontja alapján kozmetikumok vonatkozásában nem illeti meg a Kr. 20.§-ában meghatározott
elállási jog.
- Szavatosság/Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –
végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint
a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
figyelmet, hogy a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve
a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat
hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által
felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított hat hónapon belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály
vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti.
- A szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy
akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény
elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze - Vegyes rendelkezések
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes
magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és
érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a
joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen
jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén
érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a
Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond
arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. - Panaszkezelés rendje
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak
mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a
vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz
másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak
kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
11.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető
testületi eljárást.
11.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
- Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7. Vagy területi szerveihez:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
11.8. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt
találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
11.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület illetékes.
11.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.12 ODR Link
Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail
címe is, ami az info@jazminkert.hu .
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az
online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből
eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR
link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
- Szerzői jogok
12.1. Miután az www.jazminkert.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az
jazminkert.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való
felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
12.2. A jazminkert.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni
írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes
reklámfelületeire.
12.4. Tilos az jazminkert.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja
vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő
létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az jazminkert.hu weboldalon
vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A jazminkert.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás
kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás
esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve
szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem
túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató
közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra
hárítja.
- Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http:// webshop.jazminkert.hu
/adatkezeles
Moha, 2022.11.10.